Drömmen om att få livet tillbaka

Idag har jag varit på vårdcentralen och tagit blodprov som första steg i utredningen av min förlamande trötthet, otäcka huvudvärk och håglöshet. Det känns bra att vara på banan och äntligen bli tagen på allvar, för såhär kan jag inte fortsätta ha det. Jag vill ha min ork tillbaka för att kunna leva ett normalt liv. Känna glädje och lust igen. Vara jag.

Skummade precis igenom en blogg som skrivs av en ung tjej som lider av sköldkörtelproblem och som vill sprida kunskap om detta. Jag kände verkligen med hennes rader och bad en stilla bön, att likt hennes berättelse få återgå till livet. För mig skulle det kännas som drömvinsten på Lotto.


Idag vaknade jag med ett leende på läpparna, jag kan inte förklara vilken fantastisk känsla det är att få vakna och nyfiket undra vad den här dagen ska bjuda på? Istället för att känna, fan. Det var det. Nu måste jag gå upp. Undra om jag ska få ont, få migrän, få ont i magen, bli trött, behöva sova, bli ledsen och uttömd för att kroppen inte orkar med mer. Utan bara få gå upp och leva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0