Att sväva i ovisshet

Just nu är det väldigt rörigt inom bildningsförvaltningen i vår kommun. En spräckt budget, pedagoger som varslats och skolor som lagts under nedläggningshot. Där står man mitt upp i allt och vet varken ut eller in och det gör mig väldigt stressad. Jag önskar bara att vi kunde få ett definitivt besked om läget eftersom det är så obehagligt at sväva i ovisshet. Ett beslut, även om det är negativt, är i alla fall bättre än ingenting eftersom man då får någonting att förhålla sig till. Jag har nu tagit beslutet att öppna upp dörrarna på vid gavel för nya möjligheter, om jag skulle stå arbetslös i höst. Det värsta är att antalet jobb att söka är väldigt begränsade i varseltider, förutsatt att man inte är modersmålslärare i finska, somaliska, tigrinja, swahili eller annat omöjligt språk.

Usch, huvudbry, och mitt upp i allt detta står alla oskyldiga barn som får betala priset för vuxnas politiska krångel!

Kommentarer
Postat av: Caroline N

Hoppas det löser sig för dig! Vet hur det känns...

KRAM Carro

2012-05-10 @ 10:02:27
URL: http://carolinesblogghorna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0